De investering in e-mail betaalde zich uit voor Tokkelientje

E-mailmarketing voor Tokkelientje

De investering in e-mail betaalde zich uit voor Tokkelientje

E-mailmarketing voor Tokkelientje

E-mailmarketing voor Tokkelientje

Het plan

“Wij willen meer uit ons klantenbestand halen”

De Kinderkledingwinkel Tokkelientje had een grote database met e-mailadressen, maar haalde hier niet het maximale uit. Ze hadden ruim een jaar geen e-mail meer verzonden voordat VerseKrachten de nieuwsbrief nieuw leven inblies. Tokkelientje is nu optimaal in beeld bij de doelgroep en haalt via de mails direct conversies binnen.

Onze focuspunten

Emailmarketing

De aanpak

Hoe kan Tokkelientje de meeste omzet behalen vanuit emailmarketing? Dat was de belangrijkste vraag van dit project. Door het opstarten van de nieuwsbrief en incidentele mails over speciale aanbiedingen of nieuwe collecties werd Tokkelientje meteen onder de aandacht gebracht bij de doelgroep. Door met een bepaalde regelmaat e-mails te sturen en hierbij de tone of voice en uitstraling van Tokkelientje te gebruiken, werd de band met de klant sterker en sterker. De vele positieve reacties spraken voor zich.

Rond de feestdagen dacht Tokkelientje bijvoorbeeld mee over private shopping en andere ontwikkelingen om in de lockdown toch te shoppen. Deze servicegerichte mails werden enorm gewaardeerd door de klanten, bleek uit de analyses van onze e-mailmarketeer. Het uitgangspunt van een succesvolle campagnes is het vertrouwde ‘meten is weten’. Door middel van wekelijkse besprekingen werd de richting bepaald en ingespeeld op de actualiteit.

Het resultaat

De nieuwe e-mailstrategie legde Tokkelientje geen windeieren. Met een openpercentage van 60% scoorden de e-mails vanaf het begin hartstikke goed. Een gemiddeld percentage binnen e-mailmarketing ligt rond de 30%. De strategie van onze e-mailspecialist leverde dus het dubbele aantal openingen op.

Per e-mail klikte gemiddeld 24% van de lezers door naar de website. De klanten werden dus geactiveerd om actie te ondernemen en kwamen daadwerkelijk in aanraking met de producten van Tokkelientje.

 

Alleen in de maand januari al heeft de e-mail bijgedragen aan 96 orders. Dit bewijst dat e-mail niet alleen een middel is om klanten te inspireren en te binden, maar ook om mensen richting een aankoop te leiden. Daarmee is de investering in e-mail voor Tokkelientje een rake beslissing gebleken.

Wij hebben ons daarom in eerste instantie gericht op technische SEO om vervolgens alle product- en categoriepagina’s te optimaliseren. Uit onze analyse bleek dat de basis verbeterd kon worden en we veel winst konden behalen op belangrijke zoektermen. Dit was ook het geval voor de betaalde campagnes, die we optimaal hebben ingericht op basis van de bedrijfsdoelstellingen.

+60%

Organische
clicks

+30%

Organische
vertoningen in Google

+60%

Organische
clicks

+30%

Organische
vertoningen
in Google